Na těchto webových stránkách se používají soubory cookies a další síťové identifikátory, které mohou obsahovat údaje o tom jak procházíte naše stránky, jaký obsah vás zajímá a podobně. Soubory cookie využíváme pro zlepšení našeho webu, přizpůsobení obsahu, pro reklamní a analytické účely. Můžete povolit, aby se v tomto prohlížeči používaly všechny soubory cookie, nebo si vybrat z jiných možností. Přečtěte si více informací.
V DRUHÉ ČÁSTI TÉMATU KUSTOMIZACE (individuální přízpůsobení produktu potřebám zákazníka) JSEM SE ZAMĚŘIL NA AUTOMOBILOVÝ PRŮMYSL. na ukázkách zjistíte, že kustomizace pomáhá pouze některým automobilkám, většině spíše škodí.
Kustomizace nemá pouze kladný charakter, jak bylo řečeno v prvním článku. Dnes bych poukázal také na stinné stránky, jež jsou patrné v automobilovém průmyslu. Zde jsme svědky obrovského vývojového boomu, do něhož se renomované automobilky dostávají na základě tlaku zákazníků a předhánění se v individuálních řešeních vozidel. Trendů je však příliš mnoho a nikdo neví, kdo slízne smetanu a kdo naopak šlápne vedle. Automobilky mají prostředky a nejmodernější technologie, ale neví, kudy se vydat.
Největším problémem je tedy nejasná predikce dalšího vývoje. Globální prostředí přináší řadu trendů, které nelze dostatečně s předstihem predikovat.
Automobilové značky jako Roll-Royce či Ferrari zaznamenávají u svých zákazníků takřka 100% požadavky na určitá vylepšení, za které si však zákazník musí sáhnout hluboko do kapsy. V případě těchto vozů se jedná o kombinaci unikátnosti a jedinečnosti, které se s těmito luxusními značkami všeobecně pojí.
V Itálii v rámci kustomizace udávají trendy. Italský milovník automobilů Lapo Elkann z dynastie zakladatelů koncernu Fiat využívá popularity kostumizace a založil automobilku Garage Italia Customs, jež reaguje na zákazníkovi individuální potřeby.
Největší výzvou u vozidel současnosti je jejich digitalizace. Bridgitte Courtehouxová, odbornice ze skupiny PSA Group NewMobility vidí největší potíž v konektivitě: "Největším oříškem pro nás je sladit vývojové cykly nových vozů a elektroniky. Ta první tři až pět let, druhý jen 18 až 24 měsíců. Přitom nový model musí mít všechno co nejmodernější."
Kustomizace v automobilovém průmyslu objevila jeho slabinu. Tou je mnoholetá svázanost s jednotvárností vozů dané řady, která se dříve všeobecně tolerovala. Dnešní svět mileniánů však chce víc, ne pouze řadový vůz. Takto nastavená potřeba může některým automobilkám způsobit existenční potíže.