Ženy a pivo z pohledu marketingu - vyhledávání kvalitnějších zážitků a nabourávání kulturních změn

pivo bylo odjakživa doménou mužů, několik posledních let SE však mění tento zaběhlý trend, protože také ženy stojí o zlatavý mok. ženský element tak v mnohém mění současnost k lepšímu.

Zdroj: Instagram

Téma dnešního blogu jsem částečně čerpal z rozhovoru Zuzany Kubátové s Drahomírou Mandíkovou v pořadu Seznam zprávy. Rád bych vám představil několik trendů týkajících se piva a něžného pohlaví. Drahomíra Mandíková je členkou předsednictva Plzeňského Prazdroje a úspěšnou manažerkou s 18letou praxí v pivovarnictví. Navíc je jedinou ženou, která zasedá v předsednictvu českých pivovarů a sladoven. Takže k tématu je ženou nejpovolanější. 

DESIGN

DM: "Nemyslím si, že se v porovnání s minulostí ženám změnila chuť k pivu. Spotřebitelské reakce jsou dány kulturou prostředí. Pivo bylo dlouhé roky komunikované, nabízené, servírované a prodávané jako produkt pro muže. Dneska se podívejte na obrovské portfolio značek, kdy máme obrovský výběr. Velký ohled se bere na design lahví, aby to bylo častokrát líbivé, když  to má být na ženy zaměřené."

Dále je rozdíl v tom, jakým způsobem vlastně ženy pijí. Když si pivo dají, tak jdou do restaurace, vyberou si spíš premiovou značku a zaplatí více peněz než muži, takže jako by vyhledávají kvalitnější zážitek." 

Zdroj fotky: designmagazin.cz

Ukázka, že i láhev na pivo může vypadat fantasticky. Charitativní láhev na pivo Pilsner Urquell vytvořil designér  Maxim Velčovský.

Zdroj fotky: designmagazin.cz

Pilsner Urquell ještě jednou. Český designér a sklářský výtvarník Rony Plesl a jeho verze láhve.


ČESKÉ VERSUS EVROPSKÉ ŽENY

DM: "Situace v Čechách je taková, že většina lidí deklaruje pití piva. Ukazatelem rozdílu mezi muži a ženami je, že každý druhý muž si dá pivo alespoň jednou týdně, což se dá považovat za pravidelnou konzumaci.  U žen je to každá pátá konzumentka. 

Zájem o sladší piva je u žen výraznější v Evropě než-li v Čechách. Fenomén českého piva je v tradiční hořkosti a je v Česku oblíbené.  Mnoho českých žen tedy preferuje typicky hořké pivo. Evropa ukazuje, že ženy preferují sladší chutě. Například cider a jeho 60% spotřeby z hlediska žen, podobné statistiky jsou u ochucených nealkoholických piv.

Ženy jsou taktéž konzumentky a spotřebitelky. Když srovnáme období před deseti lety a dnes, rozvinula se emancipace, finanční příjem, tedy mají větší možnosti.  V Česku i v jiných evropských zemích významně vnímám, že velmi mnoho byznysů si uvědomuje, jak je důležité mít ženy v různých rolích, protože z různých rolí posouvají tyto byznysy dopředu. ​"

Zdroj fotek: Instagram kingswoodcz

Kingswood,  produkt ze stáje Plzeňského Prazdroje, cílí na sociálních sítích převážně na ženy.


Frisco, taktéž produkt Plzeňského Prazdroje, je v klipu prezentováno jako čistě ženský produkt.


Jedna z účinných forem podpory prodeje Frisca je spojení produktu se zástupcem mladé generace.  Klip české zpěvačky Moniky Bagárové, která má na mladou generaci enormní vliv, je toho příkladem.


KULTURA PROSTŘEDÍ

DM: "Ženy významně mění společnost jako takovou. Myslím si, že to vnímáme všichni. Z pohledu pivovarnického odvětví se žena stala velmi důležitou, protože žena je ta, která dělá nákupní rozhodnutí a řekne, že se koupí toto pivo nebo tam ta značka. Jednoznačně  na to má významný vliv. Když jde pár na večeři a rozhoduje se, co bude pít, tím, kdo opravdu ovlivní finální rozhodnutí je žena.

Před 18 lety jsem kolegům řekla, že nebudu pít pivo z tupláku, že jako žena chci půldecový křišťálový pohár na stopce, tak z toho byli tehdy rozčarovaní. Dnes je úplně běžné přemýšlet nad tím, jakým způsobem upravit nabídku. Stejně tak se změnilo prostředí restaurací, i to k tomu velmi mnoho přispívá. 

Zdroj fotky: Kozlovnaalfa.cz

Velkopopovický kozel přišel s konceptem vlastních hospod, se kterými se můžete potkat po celé České republice. Koncept si zakládá na třech pilířích, které přitahují  ženy i muže:

1) Česká kuchyně s klasickými recepturami

2) Velkopopovická jedenáctka čepovaná přímo z tanků

3) Skvělá atmosfa vycházející z interiéru hospod


ZÁVĚREM

Ať je to jak chce, tak v rámci piva byl, je a bude svět mužů zcela odlišným od světa žen... ;)

Autor článku: Bc. Aleš Durďák / www.icard.cz
Napište mi na ales.durdak@gmail.com nebo online na LinkedIn profil