Jak pracovat s ad hoc příspěvky na sociálních sítích?

AD HOC PŘÍSPĚVEK JE ÚČINNÝM DOPLŇKEM VAŠÍ OSOBNÍ nebo firemní PREZENTACE v rámci online marketingu. u nahodilých příspěvků je NEJDŮLEŽITĚJŠÍ mít CIT pro Rozpoznání toho "správného" obsahu, KTERÝ VÁM MŮŽE přinést řadu benefitů.

Minulou sobotu (5.8.) jsem seděl ve své oblíbené kavárně a pročítal si časopisy. Tato forma relaxu je pro mě momentem sbírání podnětů z různých oborů, které vám následně prostřednictvím blogů předávám. Přiznávám se, že je tato pozornost pravidelně narušována sledováním sociálních sítí.

Když jsem se takto už poněkolikáté podíval na jeden z Facebook příspěvků, byla to trefa přímo do černého! Jak se přede mnou objevil obrázek s krátkým popiskem, oči se mi ihned rozzářily nadšením. Z marketingového hlediska jsem okamžitě pocítil virální potenciál u daného příspěvku.


Virální příspěvek. Co to prosím je?

Jedná se o příspěvek, který se díky svému obsahu začne samovolně šířit jako virus. Vytvořit cíleně takový příspěvek není snadné, mnohdy se spíše jedná o shodu okolností, která z příspěvku vytvoří terč zájmu široké veřejnosti.



O co ve zkratce šlo?

 Jednalo se o následující příspěvek z Facebooku (obrázek vlevo), kterému jsem následně dotvořil komentář (status) a vložil na svůj Linkedin profil (obrázek vpravo). Vizuální koncept je prostý: Osobní vůz Mercedes-Benz dopadl lépe než velký traktor, který skončil na boku. Souboj Davida s Goliášem, chcete-li. Níže vám popíšu, jak jsem s příspěvkem pracoval dál, aby mi přinesl užitek.


Jak efektivně postupovat?

a) Příspěvek co nejrychleji zpracovat a zveřejnit

Čím dříve příspěvek zveřejníte, tím lépe pro vás. Máte v ruce unikátní čerstvý obsah, který s přibývajícím časem ztrácí na "trvanlivosti". Jednoduše se může stát, že se objeví někdo jiný, který jej využije pro své potřeby.

b) Status k příspěvku

Status příspěvku by měl primárně ukazovat vaši odbornost. Zde prezentujete svůj osobní názor k danému tématu a jeho potenciální využití. V mém statusu tedy dávám z hlediska marketingové využitelnosti doporučení, jak dále postupovat.

c) Interakce

Interakce zatraktivní váš obsah, pokud se vám podaří prostřednictvím interakce zapojit další uživatele na sociálních sítích, bude se váš příspěvek mnohem efektivněji šířit. Formy interakce mohou být následující:

- Formou @ označíte v příspěvku další osoby či instituce, které můžete například  poprosit o jejich odborný názor. Osobně jsem vyzval k interakci přímo společnost Mercedes-Benz Česká republika. 

- Dále doporučuji odpovídat na případné komentáře pod příspěvkem. Zde je opět příležitost, jak potvrzovat svou odbornost.

d) Odkažte se dál

Nejlépe k příspěvku přidejte navazující autentický článek či vlog, který bude  poskytovat doplňující informace. Proto tak v tuto chvíli činím i já :-) Pokud totiž dostanu další uživatele na svůj web, mohou se přesvědčit o mých kvalitách a také se seznámí s tím, co mohu zákazníkovi ze svých služeb nabídnout.

e) Networking

Ve chvíli, kdy příspěvek zaujme další uživatele, kteří o vás doposud neslyšeli, máte v rukou nové příležitosti pro potenciální navázání nové spolupráce. Samotnému tématu Networkingu budu věnovat jeden z dalších blogů.


Celkově mi příspěvek zvýšil povědomí, zvýšila se návštěvnost mého webu,  zvýšil míru networkingu z hlediska počtu konverzí. A navíc - získal jsem novou pracovní příležitost!


Případové studie

Před červencovým státním svátkem jsem v loňském roce zachytil momentku v Pekárně u Jahodů před vchodem, kde mne zaujala fronta lidí, čekající na čerstvý chléb. Připomnělo mi to dobu minulosti, tak jsem ji vložil na svůj Facebook profil, abych tím pobavil své okolí.


Příspěvek se shodou náhod dostal až přímo k majiteli pekárny, kde byl ihned nasdílen na její profil. S humorem a nadsázkou tak pekárně vznikla reklama a publicita zcela zdarma.



Pro Bardog.eu jsem v průběhu Vánoc našel tuto fotografii a napadlo mě k ní přidat popisek (viz obrázek). Fotku jsem vložil na Facebook pár dní před Silvestrem, což je období, kdy lidé  používají pyrotechniku. Tušil jsem, že by příspěvek mohl v lidech vzbudit sounáležitost. Výsledkem bylo celkem 4157x sdílení tohoto příspěvku, který měl obrovský dosah. Jeho trvanlivost však končila úderem Silvestrovské půlnoci.


Závěr

Jak tedy efektivně vytvářet ad hoc příspěvky? Buďte neustále ve střehu. Ve světě online je na sociálních sítích tolik podnětů, že se téměř vždy najde příspěvek, který je svým obsahem potenciálně využitelný. V běžném světě mi stačí chytrý telefon, který audiovizuálně zachytí to, co se kolem mě právě děje. Ad hoc příspěvky jsou skvělým doplňkem pro vaši propagaci.

Autor článku: Bc. Aleš Durďák / www.icard.cz
Napište mi na ales.durdak@gmail.com nebo online na LinkedIn profil